De eerste week - Reisverslag uit Bloomington, Verenigde Staten van Dirk-Jan Zom - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Bloomington, Verenigde Staten van Dirk-Jan Zom - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk-Jan

23 Februari 2007 | Verenigde Staten, Bloomington

(FOTOS: http://www.flickr.com/photos/dirok/ )

Het is een cliché, maar de eerste week is omgevlogen. Tijd dus om het een en ander over Bloomington te vertellen. Het is een klein stadje onder het veel grotere Indianapolis, waar zich de grootste campus van de Indiana University bevindt. Er studeren hier zo’n 40.000 studenten.

Alles is hier groot en ruim opgezet. Gebouwen staan over het algemeen ver uit elkaar met grote lappen gras ertussen. Het centrum van het stadje is wel echt knus, daar bevinden zich ook de kroegen, restaurants en theehuizen. Verder is eigenlijk alles ingericht op het gebruik van een auto. Je maakt hier al snel lange afstanden, gelukkig kunnen wij als studenten gratis met de campus bus. De echte supermarkten zijn buiten de stad. Ook daar ga je dus met de bus naartoe, maar dan kom je ook wel echt gelijk terecht op een enorme mall met enorme vestigingen van het welbekende Wall en nog een aantal van die ketens.

De colleges zijn voor ons nu ook begonnen. Omdat het semester hier al een tijdje bezig is, volgen wij ze informeel. En ik moet zeggen, ze de colleges verschillen eigenlijk niet heel veel van de colleges in Nederland. In een klas zitten we met een onderzoeker die op het gebied van media-onderzoek een grootheid is, erg interessant. In deze klas zitten ook PhD-studenten die allemaal wat ouder zijn. Daarnaast gaan we ook de praktijk in, we mogen schrijven voor de campuskrant, die gewoon 5 dagen per week verschijnt. Ze waren daar erg enthousiast dat we voor het blad wilden schrijven. Maar daarnaast zijn er trouwens ook nog verschillende magazines, een radiostation en zelfs televisie door de studenten zelf gemaakt.

En dan nog even over het leven over de Universiteit. Zoals gezegd is de campus vrij massaal. Het is het hier normaal om in je sportkleding naar de Unit te gaan. Ik denk dat ongeveer de helft van de studenten er zo bijlopen, ook de vrouwen. En dan heb ik het ook over joggingpakken ja. Verder hebben veel studenten hier een auto en lopen sommige ondanks de vrieskou in een korte broek of zelfs op slippers. In de kantine van de grote bieb, die verdacht veel lijkt op de UB (Universiteitsbilbiotheek van Utrecht), kun je een happie halen bij de Pizza Hut, Starbucks enz.

Die kou lijkt nu voorlopig voorbij, al is er voor het weekend wel weer wat sneeuw op komst. Door die kou had ik al snel een verkoudheid te pakken, waardoor ik me de laatste dagen allesbehalve fit voelde, dus doe ik even rustig aan. Volgende week staat overigens de eerste voetbalactiviteit op het programma en dat is dus binnen en op kunstgras. Ik ben dan ook erg benieuwd.

FOTO’s:
Omdat ik voor meer dan tien foto’s binnen deze pagina moet betalen, zet ik mijn pics elders en wel op: http://www.flickr.com/photos/dirok/
Daar kun je dus mijn verse foto’s vinden!!


Have a nice weekend and see you soon!
Dirk-Jan

  • 23 Februari 2007 - 21:56

    Uncle Bill:

    He Dirk
    Wat krijgen we nou? Zit jij ineens in de States? Wat leuk. Waar komt dat idee vandaag, hoe heb je dat georganiseerd en welke studie of sub-studie doe je daar? Hoe lang blijf je daar en welke bull krijg je dan? Of is het een kwestie van een soort internationale uitlevering van studenten zonder al te veel pretenties?
    Vreselijk leuk! Betekent het overigens dat je minder mobiel bent geweest door al die sneeuw? Bij minder sneeuw er op uit om de omgeving te verkennen. Hardstikke leuk voor je. ik hoop voor je dat je daar makkelijk vrienden krijgt, met wie je kunt optrekken.
    Het ga je goed jongen
    Wilbert

  • 24 Februari 2007 - 15:18

    Marinel:

    Hé Dirk!
    Nou, volgens mij heb je het wel naar je zin daar!! Leuk hoor! Tot wanneer blijf je in de States?? Hoop gauw weer je nieuwe verhalen te lezen. Heel veel plezier daar...Geniet ervan!!
    lfs. Marinel

  • 24 Februari 2007 - 17:19

    Annette:

    Neefsel, ook gij met van die waarbenjij-verhalen...ttt
    ja had je trainingspak toch wel mee? kopen joh!!
    enjoy!!
    xx nicht

  • 25 Februari 2007 - 19:05

    Elzemieke:

    Hoi Dirk!
    Dat klinkt allemaal erg tof zeg!! Ben je daar in het kader van de studie en hoe lang blijf je weg? Jij hebt het in ieder geval goed bekeken zeg, Geniet ervan en tot snel xx Elzemieke

  • 26 Februari 2007 - 08:17

    Willem:

    Bloomington, het mekka van de jounalistiek. Ga jij het live voetbalcommentaar leveren bij Student Radio Bloomington?

    Joggingpakken met slippers? Maar dat is niet stuko. Daar ligt een missie voor je. Breng die cultuurarmen beschaving bij...en rap wat. Zijn ze uberhaupt wel lid?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirk-Jan

Eerst ga ik verder met Spaans leren in Cordoba, Argentinië. Dan ga ik rondreizen in Argentinië, wrs Brazilië, zeker Bolivia en ik eindig in Peru. En dan.... naar huis. Leuk als je mijn reisavonturen leest!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 17264

Voorgaande reizen:

29 Januari 2009 - 14 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: