Leven als een Argentijn - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Dirk-Jan Zom - WaarBenJij.nu Leven als een Argentijn - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Dirk-Jan Zom - WaarBenJij.nu

Leven als een Argentijn

Door: DJ

Blijf op de hoogte en volg Dirk-Jan

24 Februari 2009 | Argentinië, Córdoba

Holaaa!

De transformatie naar Argentijn heeft zich verrassend snel voltrokken. Hier ben ik Dirque-Juan Zoñ, of iets wat er op lijkt. De BBQ, Heineken, Albert Hein en Feyenoord zijn vergeten, hier zijn het assado´s, Quilmes (bier) fernet (iets heel sterks), de Buenos Dias en natuurlijk Boca Juniors.

Zo snel is het natuurlijk niet echt gegaan, maar ik ben hier tot nu toe goed ondergedompeld in het ARgentijnse leven en heb veel leuke dingen gedaan.

Het eerste weekend zijn wel gelijk met een groepje van de school de bergen in gegaan. Hier bevindt zich een hotspot voor paragliding. Erg gaaf om te doen, lekker zweven boven de bergen, terwijl je heel relaxed hangt. Het duurde bijna een half uur, dus je kreeg echt waar voor je geld. Eenmaal geland bedankte de instructeur me voor het vertrouwen. Daarna over een bijzonder slechte weg afgedaald naar een dichtbijzijnde rivier, om daar te eten en te zwemmen.

In mijn huis woon ik inmiddels met drie Fransen en en Spaans meisje. Leuke mensen en ik ook met de Fransen spreek ik Spaans. De wedstrijd Argentinië-Frankrijk werd aangegrepen voor een asado, dit is de Argentijnse versie van de BBQ. Het lekkerste vlees ooit, zeven kilo schoon aan de haak, dat je met je handen op eet. De Fransen verloren, de aanwezige Argentijnen waren blij, de Fransen en één NEderlander, moesten het geheel betalen. Maar heel erg was dit niet.

Op deze manier kon ik wel vrij snel in contact komen met de Argentijnen. Al is dat ook niet zo heel moeilijk. Je kunt hier echt op straat mensen tegenkomen, die vervolgens wel een biertje met je gaan drinken. Mensen zijn erg vriendelijk. Ze gaan ook op een leuke manier met elkaar om.

Mijn Spaans gaat dan ook met stappen vooruit. Het was wel wennen aan het accent. Het klinkt iets meer zoals Italiaans, en met andere klanken dan in het Castiliaans, zoals gesproken in het Noorden van Spanje (en Salamanca).

Warm is het hier ook. Zo´n 38 graden vorige week. Beetje too much. Gelukkig nu wat koeler. Werd woensdag ook ziek. Last van de darmen, koorts. Maar dit was ook na een dag weer over. Ja, ook dat is Argentinië.

Verder wordt hier elke week lekker gevoetbald. Op een soort veld dat volledig bestaat uit aarde, omgeven door bouwvallige muren. Heeft het geregend, dan ontstaan er modderplekken, waar je geheit onderuit gaat. Met Argentijnen, Amerikanen, de mensen van de school. Prachtig om te doen.

Vrijdag ook nog even een leuke trip. Manu Chao treedt op hier in de omgeving op een rockfestival. Hij is hier volgens mij behoorlijk populair, dus dat kan een mooi feestje worden.

Ik blijf de komende twee weken nog hier in Cordoba, omdat ik het goed naar mijn zin heb. Daarna ga ik waarschijnlijk richting het zuiden. Om terug te gaan via de oostkust richting Buenos Aires.

Foto´s komen eraan, maar de camera geeft wat problemen. Tot mails, chats of horens!

Veel groeten,

Dirk-Jan



  • 26 Februari 2009 - 06:41

    Bas:

    Volgens mij heb je het hier best warm!

  • 26 Februari 2009 - 07:03

    Jan-Willem:

    Hey Dirk,
    klinkt goed daar man! Have fun!
    JW

  • 26 Februari 2009 - 07:48

    Annette:

    haha dirk vliegend door de bergen! het moet niet gekker worden zeg...geniet!

    xx annette

  • 26 Februari 2009 - 10:46

    Jannes:

    "Eenmaal geland bedankte de instructeur me voor het vertrouwen." Hij deed het ook voor het eerst, vertelde hij toen??

    Super dirk. Vooral lekker blijven voetballen, wie weet staat er een scout langs de lijnen. Zo ben ik tenslotte ook ontdekt...en kijk nu...bvv het 12e!

    Drink er eentje op me, dan doen wij dat hier ook op jou!

    adios
    J(u)annes

  • 26 Februari 2009 - 16:54

    Jeroen:

    Klinkt goed man! Behalve dan dat eerste stukje dat je feyenoord nu al bent vergeten ;) Viva Boca en veel plezier bij Manu Chao!

  • 01 Maart 2009 - 07:30

    Phily En Ben:

    hoi Dirk-Jan

    klinkt goed allemaal en dan komt er nog veel meer...fantastisch dat je dit kunt doen he!
    phily ben

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirk-Jan

Eerst ga ik verder met Spaans leren in Cordoba, Argentinië. Dan ga ik rondreizen in Argentinië, wrs Brazilië, zeker Bolivia en ik eindig in Peru. En dan.... naar huis. Leuk als je mijn reisavonturen leest!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 17266

Voorgaande reizen:

29 Januari 2009 - 14 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: