Moving in the USA - Reisverslag uit Bloomington, Verenigde Staten van Dirk-Jan Zom - WaarBenJij.nu Moving in the USA - Reisverslag uit Bloomington, Verenigde Staten van Dirk-Jan Zom - WaarBenJij.nu

Moving in the USA

Door: DJ Zom

Blijf op de hoogte en volg Dirk-Jan

01 April 2007 | Verenigde Staten, Bloomington

Foto's, klik op: http://www.flickr.com/photos/dirok

Verhuizen
Vorige week maandag ben ik verhuisd hier in Bloomington. Na iets langer dan een maand hier in Bloomington gezeten te hebben, had ik nog steeds niet helemaal het idée ‘connected’ te zijn met Bloomington. Het mensen ontmoeten ging moeizaam. Ik ontmoette verder weinig internationale studenten, wel veel Amerikanen, maar die hebben al een leven hier. Het appartement hielp hier ook niet heel erg mee. Er zitten vooral zeer serieuze PhD studenten. Omdat de gangen nog langer (en enger) waren dan die van het hotel in ‘The Shining’, kwam je ook hier niemand tegen.

Ik voelde me hier niet helemaal happy mee, want dit is helemaal niet wat ik me bij studeren in het buitenland voorstel. Ik vond ‘t echt een beetje saai worden. Hoogste tijd voor actie dus. Op aanraden van een studiegenoot uit de Big Apple ben ik naar de Eigenmann Hall verhuisd. Dit is meer een soort dorm, a la IBB in Utrecht voor de kenners. Er woont een mix van Amerikaanse eerstejaars, ouderejaars en veel internationale studenten.

Zuid Korea
Ik woon met een Zuid Koreaanse jongen op de kamer. Om me heen wonen nog meer Zuid Koreanen. Dit zijn erg aardige en toffe gasten, ik ga met ze eten of voetballen/basketballen in de gym. Op het moment dat je verteld uit Nederland te komen hebben ze allemaal één vraag: Do you know Guus Hiddink? Een van hen heeft een hekel aan koken en dus zoekt hij een vriendin met een major in ‘cooking’ en verder moet ik een keer mee naar een Koreaans restaurant. Alleen het onthouden van de namen blijkt een behoorlijke opgave voor me te zijn.


Het is hier een stuk dynamischer dan in het vorige appartement. Op de gang wonen ook nog Amerikanen, een Pakistaan en een wat oudere student uit Centraal Afrika. De sfeer is inderdaad leuk. Je maakt een praatje met iedereen en mensen willen graag dingen met je doen. En omdat ik hier verplicht ‘meal points’ moest kopen, zit ik hier elke avond in de studentenmensa tussen de Amerikaanse studenten te eten. Midden in ‘t studentenwereldje dus. Ik heb in deze eerste week al ineens heel veel nieuwe mensen ontmoet. Ik ben dan ook blij dat ik deze stap gezet heb.

Writing in English
Verder ben ik weer hard verder aan het werken aan mijn thesis. Hoewel het tot nu toe makkelijker gaat dan de eerste, blijf ik het moeilijk vinden. Afdwalen of de draad van je eigen werk volledig kwijt zijn, het zijn vaker gehoorde klachten. Gelukkig is het de laatste…Omdat mijn eerste versie niet helemaal okay was, heeft mijn tutor me afgeraden de thesis in het Engels te schrijven. Maar ik had slordig gewerkt en zag nog wel wat ruimte voor verbetering, dus ik schrijf nog steeds in het Engels en hoop dat het nu wat beter is.

Verder heb ik mijn eerste verhaal voor de campuskrant (IDS) af. Ik heb een stuk geschreven over de invloed van de hier zeer populaire comic book movies (bv Spiderman 3) op de verkoopcijfers van de ook zeer populaire comic book stores. Een oud-student van de Indiana University bleek een grote man in de business te zijn, hij is de producer van een aantal Batman films. Ik heb na enig rondbellen en wat dom geluk deze man te pakken gekregen, die ondanks zijn overvolle agenda bereid was om me even te woord te staan. Heel mooi dat mensen die het z over schoppen toch de tijd nemen om een ‘studentenreportje’ te woord te staan, zelfs met zo’n agenda. Ik hoop dat het deze week in de krant komt. Een stuk van Annemieke is inmiddels geplaatst, dus de JNM’ers maken furore hier.

Is it Durk-Jaan???
Dirk-Jan is trouwens niet meer, hier is ‘t gewoon DJ. Mijn naam levert hier toch wat problemen op. Zeker toen ik moest bellen voor de IDS, leverde het wat vragen op. En dus zeg ik voortaan tijdens het bellen: This is DJ Zom speaking.’ Ook tegen de Amerikanen en Internationals zeg ik DJ, al wil iedereen dan wel weer je echte naam weten. Verder geen grote verandering, omdat het in Nederland ook al een soort bijnaam is. Heb trouwens ook al heel wat Amerikanen ontmoet die in Nederland geweest zijn. Uiteraard in Amsterdam, maar ook Maastricht is populair.

Als het semester hier eindigt, heb ik nog twee weken voor de boeg waarin ik kan doen wat ik wil. Ik ga in ieder geval naar New York City, want van daaruit vlieg ik terug naar Amsterdam. Wat ik nog meer ga doen is nog niet bekend, al zijn er geruchten dat ik naar Philadelphia zou gaan en ook Boston wordt in de wandelgangen genoemd. Heb er in ieder geval onwijs veel zin in.

That’s all folks….

Cheers, groeten en bedankt.

DJ

Foto’s, klik op: http://www.flickr.com/photos/dirok

  • 02 April 2007 - 09:26

    Daan:

    Goeie move man!
    Vet al die stedentrips, is er nog een plekje over ?
    Holla!

  • 02 April 2007 - 12:28

    Ernesto Bolognese:

    haa dirk supermooi international students! maak ze gek in new york!
    groetjes vanuit bologna, ook van alesandro en sylvia! ciiaaaooo

  • 03 April 2007 - 07:37

    Baudewijn:

    DJ, klinkt allemaal koel daar in je nieuwe crib! Ik zit hier ook met een paar Koreanen, zijn toffe lui. Als ze je mee uit eten nemen probeer dan eens hond!
    Leuk om te horen dat Maastricht ook nog een beetje in trek is, ook hier wordt ons mooie land Amsterdam genoemd...
    Veel plezier nog en succes met je thesis.

  • 04 April 2007 - 11:20

    Robbert:

    Dirrrrruuuuhk! ouwe pik! succes met je thesis!!!

    ps. Amsterdam is toch ook eigenlijk Nederland...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirk-Jan

Eerst ga ik verder met Spaans leren in Cordoba, Argentinië. Dan ga ik rondreizen in Argentinië, wrs Brazilië, zeker Bolivia en ik eindig in Peru. En dan.... naar huis. Leuk als je mijn reisavonturen leest!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 17257

Voorgaande reizen:

29 Januari 2009 - 14 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: