If I can make it here... - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Dirk-Jan Zom - WaarBenJij.nu If I can make it here... - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Dirk-Jan Zom - WaarBenJij.nu

If I can make it here...

Door: DJ

Blijf op de hoogte en volg Dirk-Jan

22 Mei 2007 | Verenigde Staten, New York

Hier dan mijn laatste bericht, en een hele snelle want internet en tijd kosten geld hier in NY.

Na Bloomington verlaten te hebben en nog wat mensen gedag gezegd te hebben, ben ik met twee Italiaanse vrienden in een huurauto naar Indianapolis gereden waar we allemaal onze vluchten naar Chicago hadden. In Chicago aangekomen ben ik met de metro naar mijn host Tony gegaan, waar ik een plaats op zijn couch gereserveerd had. Chicago is echt een supervette stad. De stad heeft echt een speciaal karakter, met de trams boven de straten, downtown met zijn wolkenkrabbers en natuurlijk Lake Michigan. Maar na drie nachten op een couch verlangde ik ook wel naar een bed.

Hierna ging ik naar Miami South BEach. Hier kwam ik terecht in JAzz hostel, wat echt supertof bleek te zijn. Iedereen van het hostel ging met elkaar om en uit. HEt zat vol met Australiers, Denen, Duitsers, Oostenrijkers, een Peruaan, Fransen en zelfs wat NEderlanders. Hoewel het hostel behoorlijk crappy was, evenals Miami zelf heb ik hier echt een toffe tijd gehad. VEel uitgeweest en met mensen omgegaan, en natuurlijk veel op het stand gelegen. De laatste dagen opgetrokken met twee Australiers, die op hun wereldreis ook nog Nederland aan zullen doen en wrs nog ff langskomen.

En dan volgde New York. Hier zit ik in een hostel in Manhattan, niet ver van Times Square. Echt een superstad, zo druk, zoveel mensen zoveel te doen. Teveel eigenlijk. Heb echt mn schoenen versleten van het rondlopen hier. VEel gedaan, natuurlijk op de Empire State Building geweest, de Brooklyn Bridge, Wallstreet, Central Park, China Town en Little Italy, Times Square. Ook hier een gezellig hostel waar mensen lekker in de lobbies zaten en een biertje dronken. Ook hier kakkerlakken, meer zelfs dan in Miami, maar zelfs dat went...

Morgen wacht dan helaas mijn vlucht naar Nederland om weer naar huis te gaan. En dan is dit avontuur echt afgelopen. Het is echt een mooie ervaring geweest waar alles inzat. Heb veel toffe mensen leren kennen en vrienden gemaakt. Ik zal het niet snel vergeten. MAar uiteraard heb ik ook weer veel zin om vrienden en familie te zien. En de Amerikaanse cultuur tja, wat moet ik zeggen. Aan de ene kant zal ik het missen, aan de andere kant ben ik straks blij weer in Europa te zijn.

En daarmee ben ik dan helemaal klaar. Vanavond ga ik nog even naar de kroeg met een Australier om het af te sluiten. Bedankt voor het lezen van mijn weblog. Bedankt voor alle toffe reacties. Tot snel!
DJ

Nieuwe foto's komen als ik weer thuis ben op: http://www.flickr.com/photos/dirok

  • 22 Mei 2007 - 07:55

    Mullesteijn:

    Dirk,

    en dan te bedenken dat wij dat nu wel-gedijende stukje amerika ooit hebben geruild voor suriname.. van ruilen komt huilen!
    ben eigenlijk gewoon jaloers op die trip van je, new york is toch wel zo'n plek waar je geweest wilt zijn.
    maar als je terug bent spreken we snel weer af! goede reis nog!

  • 22 Mei 2007 - 07:56

    Libido:

    Yoo .. dirkie ...goed dat je het zo naar je zin hebt ... maaruh kom je weer snel naar huis want de douche moet nog schoon gemaakt worden :-) .... We zetten het echte bier voor je klaar ... klaar met die BUDS !!

  • 22 Mei 2007 - 09:04

    Sandjay:

    He Dirok!!!

    Snel weer wat drinken als je terug bent oke???
    Goede Vlucht!!

  • 22 Mei 2007 - 17:02

    Hans-maar:

    Come back home my friend, it's ok!! Mooie verhalen Dirk, die paar maanden lijken wel langer te hebben geduurd?

    Ciaooo..

  • 22 Mei 2007 - 23:30

    Mitra:

    DJ! Mooi hoor, heb al je berichten gelezen. Welkom thuis ook, kun je nog net een stukje Festival a/d Werf meemaken!! Tot gauw,

    Mitra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirk-Jan

Eerst ga ik verder met Spaans leren in Cordoba, Argentinië. Dan ga ik rondreizen in Argentinië, wrs Brazilië, zeker Bolivia en ik eindig in Peru. En dan.... naar huis. Leuk als je mijn reisavonturen leest!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 17259

Voorgaande reizen:

29 Januari 2009 - 14 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: