Argentina- het begin - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Dirk-Jan Zom - WaarBenJij.nu Argentina- het begin - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Dirk-Jan Zom - WaarBenJij.nu

Argentina- het begin

Door: DJ

Blijf op de hoogte en volg Dirk-Jan

21 Januari 2009 | Argentinië, Córdoba

Argentinië leerde ik kennen als het land van voetballers Maradona, Batistuta en Caniggia, toen ik nog jong was. Later werd het ook het land van de steaks, van oud-president Kirchner, van de crisis. En nu, zit ik er.

Voor de mensen die ik met dit schrijven verras, ik ben 29 januari naar Cordoba, Argentinië vertrokken waar ik een maand Spaans ga leren. Hierna ga ik 4 maanden verder over het continent reizen.

De reis heen was lang maar leuk. Via Buenos Aires met de bus het land in. Met veel leuke mensen gepraat en gereisd.

Cordoba is een mooie stad. Opgebouwd in blokken zoals de Amerikaanse steden, hoge gebouwen naast heel lage waardoor het allemaal rommelig overkomt. Veel huizen lijken op een soort blokkendozen, aaneenschakelingen van kleine gebouwtjes. Ohja, het is hier zomer..

De stad heeft een mooi centrum met oudere gebouwen en een mooi centraal plein waar ´s weekends de tango (jawel) gedanst wordt. M´n kamer is erg klein, mijn huis is leuk, maar de huisgenoten zijn nu nog aan het rondreizen of naar huis.

Vandaag is de cursus begonnen. Dit gaat in kleine groepjes, in mijn geval slechts twee studenten. Ik verwacht dan ook snel veel te leren. Er zitten veel Nederlanders en vooral Duitsers op de school.

De Argentijnen zijn vriendelijke mensen. Ze maken graag een praatje. Erg veel Europeanen zijn er hier verder niet geloof ik, wat resulteert in veel blikken op straat.

Morgen gaat de cursus verder en ´s avonds wordt er gevoetbald. Ik zal de Maradona´s en Canigia´s eens laten zien wat voetbal is.

Chao


  • 02 Februari 2009 - 19:58

    Kasper:

    Coño!

    Alles goed daar? Al een paar Maxima's tegen gekomen?

    Hier regent het.... what else is new?

    Groeten,

    Zom

  • 02 Februari 2009 - 20:08

    Kasper:

    Coño!

    Alles goed daar? Al een paar Maxima's tegen gekomen?

    Hier regent het.... what else is new?

    Groeten,

    Zom

  • 02 Februari 2009 - 21:11

    Daan:

    He man! Vet, geniet ervan, ik ga je in de gaten houden!

  • 03 Februari 2009 - 06:00

    Marinel:

    Heej neefje!
    Ben nou alweer jaloers op je... ;-)!! Ik ga weer met veel plezier je reis volgen en je leuke verhalen lezen. Geniet ze!
    lfs. Mar

  • 03 Februari 2009 - 06:44

    Emmy:

    Jeeejj! Takes me back to good old times! Ik ga je nauwlettend volgen hoor! Veel plezier daar, ik zal aan je denken op mijn werk (pfff)

  • 03 Februari 2009 - 07:21

    Annette:

    hey neef! jemig je zit er alweer man! klnikt nu al goed!! hele veel plzier en genietse!

    xx annette

  • 03 Februari 2009 - 09:12

    Sanne Duivekak:

    Heeej Dirk!
    Wat tof dat je in argetinie zit!! Ouwe globetrotter! Heel veel plezier daar! Waar ga je allemaal heen in die 4 maanden??
    groetjes je moeder

  • 03 Februari 2009 - 12:01

    Phily Ben:

    hoi Dirk-Jan,
    leuk om al wat van je horen!!!kijken uit naar het vervolg. veel plezier

  • 03 Februari 2009 - 16:23

    Willem:

    Ja, laat die Argentijnen een goeie Beb Bakhuys zien. Staan ze flink op hun neus te kijken, zeg ik je.

  • 04 Februari 2009 - 07:15

    Sylvie:

    Hola! Klinkt goed zeg. Lekker reizen en Spaans leren, maar ook de tango, toch? Wat ik vooral erg leuk vind is dat je profielfoto nog steeds eentje is uit Indiana :)!
    All the best daar!

  • 04 Februari 2009 - 11:05

    ZAND:

    He DJ!

    Klinkt als een goed begin man!
    Laat het sl*tt*n maar beginnen :-)


  • 04 Februari 2009 - 20:38

    Annemieke:

    Hee DJ, heel veel plezier daar! Ik hoop dat je nu gelijk in het goede huis terecht bent gekomen ;-)

  • 05 Februari 2009 - 11:40

    Bas:

    Wat een trip weer! Doe je goed! Zie alle mooie en jaloersmakende verhalen wel weer de inbox instromen. Have fun daar!

  • 06 Februari 2009 - 09:15

    Robbert:

    DRIKY!!! Mucho bueno reis toegewenst! Geniet!

  • 06 Februari 2009 - 14:33

    Hester:

    Ha, dat klinkt goed! Heb je al een maté-thermoskan en een kalebas voor de echte straatintegratie? Of hou je het bij de bierpul ;-) Ik herinner me van Cordoba nu opeens de hotels-voor-1-uur die onhandig veel op gewone hotels lijken. Ze hebben lang niet altijd rode neonverlichting. Maar goed, daar heb jij geen last van, jij hebt een kamer. Ben benieuwd hoe je reis was. En heel veel plezier!

  • 09 Februari 2009 - 11:55

    Peter:

    Señor, goed om te horen dat onze man in Argentinië is aangekomen. Kom maar op met die repo's ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirk-Jan

Eerst ga ik verder met Spaans leren in Cordoba, Argentinië. Dan ga ik rondreizen in Argentinië, wrs Brazilië, zeker Bolivia en ik eindig in Peru. En dan.... naar huis. Leuk als je mijn reisavonturen leest!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 17267

Voorgaande reizen:

29 Januari 2009 - 14 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: