Naar het zuiden - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Dirk-Jan Zom - WaarBenJij.nu Naar het zuiden - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Dirk-Jan Zom - WaarBenJij.nu

Naar het zuiden

Door: DJ

Blijf op de hoogte en volg Dirk-Jan

19 Maart 2009 | Argentinië, Buenos Aires

Waar ben ik , vraag ik me af als ik om me heen kijk. Ik ben in Bariloche, in het zuiden van Argentinië. Maar dit lijkt wel heel veel op Zwitserland.

BEginnen bij het begin. Veel gebeurd, lang niet geschreven. IK ben nog twee weken langer in Cordoba gebleven. Met Spaans inmiddels aanbeland bij tijden die in het Nederlands en Engels niet bestaan (subjuntivo). Het concert van Mano Chao was erg leuk. Prachtig, een festivalterrein tussen de bergen. In het begin traden er wat leuke Argentjnse groepen op. HEel relaxed, lekker in het zonnetje met een biertje. Beetje jammer was dat mijn camera daar gejat is. Later werd het namelijk erg druk en er schijnt erg veel gejat te zijn.

MEt een echte asado met mijn huisgenoten heb ik mijn verblijf in Cordoba afgesloten, want na 6 weken was het ook echt klaar.

Hierna heb ik de bus naar Mendoza genomen. Mendoza is wijn en bergen. Mendoza is mooi. Ben met een Canadees meisje dat ik in het hostel ontmoet opgetrokken. Eerst de wijntocht per fiets gemaakt. Goed om weer eens op een fiets te zitten. Je kunt verschillende wijnboerderijen bezoeken, maar ook een olijfbomenplantage en een chocolaterie. Dit doe je terwijl het zonnetje schijnt en je uitkijkt op de bergen van de Andes..

De volgende dag hebben we een wandeltocht door de bergen gemaakt met gids José. Echt een prachtig gebied rondom Mendoza. Het was berg op, berg af, hoewel de berg die we beklommen hebben slechts 1500m was (en startpunt rond de 900 m). De lunch volgde op de top van de berg. Hierna zijn we afgedaald naar een dal met een waterval waar we geabseild hebben van ongeveer 18 meter. Erg leuk om te doen, alleen het begin is even slikken.

Hierna met de bus naar Bariloche gegaan. De bussen hier zijn echt heel luxe en je kunt ongeveer met je benen languit liggen. Meestal probeer ik de nachtbus te nemen zodat je een hostel uitspaart en in de bus kunt slapen. Het stuk overdag naar Bariloche was echt heel mooi.

Bariloche is een plek voor wintersport en toerisme in de zomer. Het is ook de meest toeristische plek waar ik tot nu toe geweest ben. En de stijl van huizen doen samen met het landschap erg aan Zwitserland denken. Echt ongeveer alles is aanwezig hier in Bariloche: bergen, bossen, meren en natuurlijk een zonnetje.

De eerste paar dagen ben ik bij de familie van Matias gebleven. Matias is een Argentijn die in Bologna woont, waarmee ik in de USA studeerde. Zijn moeder boodt aan om bij hun te blijven. Dit was heel gezellig en erg goed voor mijn Spaans. De moeder en het zusje hebben me de omgeving en de stad laten zien. En ik heb een heerlijke pasta bolognese gemaakt. Het was leuk om bij een Argentijns gezin te blijven.

Nu zit ik hier in een hostel. Ik hoop hier nog een raftingtocht te maken en wellicht nog een hike. Daarna ga ik verder richting het zuiden. Daarna ga ik terug naar het noorden. Een prachtige trip, ik geniet elke dag.

Foto´s komen eraan. Veel foto´s zijn verloren gegaan door het verlies van mijn camera, maar ik heb hier een nieuwe gekocht.

Bedankt voor alle reacties, leuk om wat uit Nederland te horen. Tot ziens!

DJ

  • 20 Maart 2009 - 19:04

    Floris:

    Volgens mij was het dus idd de juiste keuze. Man, je geniet. Prachtig.

  • 21 Maart 2009 - 07:53

    Hester:

    Ha, dat klinkt allemaal heel goed (behalve die camera dan, maar ja, pech kun je hebben). En lekkere / veel wijn gedronken in Mendoza zeker. Veel plezier in het (herfstige?) zuiden, val niet in een te diepe gletsjerspleet ;-)

  • 21 Maart 2009 - 10:45

    Simon:

    Diggler!

    Mooie verhalen, goed om te zien dat je het daar naar je zin hebt. Verliezen van de camera is idd erg jammer, daarom maar snel wat bijschieten, ben benieuwd! Blijf nog zo lang mogelijk daar, je mist hier niks. ;) Veel plezier daar men!!

    X, Simon

  • 21 Maart 2009 - 13:44

    Marinel:

    Heej neef!
    Klinkt weer helemaal geweldig! Jammer van je camera, maar volgens mij wordt dat goed gecompenseerd door al het moois daar... Kijk uit naar je volgende verhalen!
    lfs. Mar

  • 22 Maart 2009 - 18:44

    Phily En Ben:

    Hoi Dirk,
    leuk om weer wat te horen. klinkt nog steeds "alsof" je volop geniet! houwen zo!groetjes ook van oma-tje en tot hoors weer.
    Phily en Ben

  • 22 Maart 2009 - 18:46

    Elzemieke:

    Hee neefje! Nou jij vermaakt je wel zo te lezen. Balen van je camera! Hier druk met de voorbereidingen voor de wedding en alles gaat goed. Geniet ervan! xx Miek

  • 24 Maart 2009 - 11:57

    Sandjay:

    He Dirk,

    Klinkt allemaal goed man. Balen van je camera, maar gelukkig heb je inmiddels een nieuwe!
    Hier alles goed overigens!

    Mzl,

    Zand!

  • 24 Maart 2009 - 18:17

    Wim En Trudie:

    Leuk je te kunnen volgen .Leuke verhalen en foto's .We wensen je nog veel plezier. Pas goed op je camera,want geen camera geen foto!

  • 28 Maart 2009 - 11:14

    Heej Dirk:

    echt leuk om te lezen, ik ben inmiddels verhuist, best een beetje raar, maar ook heel leuk. Goeie reis nog ciao Marloes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirk-Jan

Eerst ga ik verder met Spaans leren in Cordoba, Argentinië. Dan ga ik rondreizen in Argentinië, wrs Brazilië, zeker Bolivia en ik eindig in Peru. En dan.... naar huis. Leuk als je mijn reisavonturen leest!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 17263

Voorgaande reizen:

29 Januari 2009 - 14 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: