Naar de stad of naar het strand? - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Dirk-Jan Zom - WaarBenJij.nu Naar de stad of naar het strand? - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Dirk-Jan Zom - WaarBenJij.nu

Naar de stad of naar het strand?

Door: Dirk-Jan

Blijf op de hoogte en volg Dirk-Jan

04 Mei 2009 | Brazilië, Rio de Janeiro

(Foto´s via http://www.flickr.com/photos/dirok)

Stranden, heuvels vol met bomen en planten die ik nog nooit heb gezien. Enorme steden, krottenwijken en feest op het strand. Iedereen loopt op slippers, heerlijk fruit. Dat is Brazilië.

Ben inmiddels een flink stuk door Brazilië getrokken, en wat een mooi land. Prachtige kusten, mooie natuur, vriendelijke mensen en een relaxed leven.

De laatste keer dat ik schreef zat ik in Florianopolis, een mooi eiland voor de kust. Het hostel was echt heel relaxed en vlak aan zee. Surfplanken kon je gratis meenemen. Ik heb twee dagen geprobeerd te surfen, met gemengd succes. Na dit heerlijke beachleventje inclusief lekkere caiprinhas (een Braziliaanse cocktail die je hier overal kan kopen) ben ik doorgegaan naar de stad

Sao Paulo
Veel reizigers slaan deze stad over of hebben er weinig goede verhalen over. Ik heb wel van deze stad genoten. Vooral groot en niet heel erg mooi, maar als je weet waar je naartoe moet wel heel leuk. Ariane, een Braziliaans meisje dat met me in Cordoba studeerde woont hier en heeft me rondgeleid in de stad. We zijn ook nog met haar collega´s gaan drinken in de kroeg. De vrijdagmiddagborrel mondt hier zelfs uit in het drinken van Cairpirinhas en dansen. ´Follow me´, zijn een van haar collega´s, en binnen de korste keren stond ik ook op de dansvloer met een Braziliaanse te dansen. En ik schijn ´t goed te kunnen, haha.

Een van de collega´s heeft me de volgende dag meegenomen naar een hippe en exclusieve club waar we een mooi feestje gevierd hebben. Heb verder musea bezocht en een schitterend park. Ik ben totaal een week in Sao Paulo gebleven.

Paraty en Trinidade
Hierna naar Paraty gegaan. Een klein dorpje met een historisch centrum omgeven door prachtige stranden en eilanden. Ik heb hier een mooie boottrip gedaan met ongeveer heel het hostel, waar je op verschillende plaatsen stopte om de stranden te bezoeken.

Trinidade ligt hier vlakbij. Nog kleiner, nog mooiere stranden. Het is echt zee, strand, jungle. Heel mooi. Ging hier naartoe met een Amerikaan en een Engelsman die ik in Paraty ontmoet heb. Het hostel bestond uit een verzameling huisjes in het woud. Echt heel mooi.

Het leven van een reiziger
Ja dit bevalt dus goed. De enige ´zorgen´ zijn of je de bus wel haalt, en je moet nadenken of je nu naar het strand wil of toch naar de stad. Het alleen reizen is een avontuur. Het valt me op dat de ervaringen sterker zijn als je alleen reist. Verder ontmoet ik in elk hostel wel weer mensen, dus echt alleen ben je niet. Heb nu nog twee maanden en een week.

Rio
Ik ben gisteren aangekomen in Rio de Janeiro. Zit in een hostel in Copacobana, vlakbij het strand. Ben er vandaag even geweest. Was heel rustig, maar wel heel lekker weer. Ook hier is er wel veel interessants te doen. Hierna vertrek ik naar het binnenland. Naar Campo Grande om excursies in de jungle van de Pantanal te maken, om dan in diezelfde jungle de grens met Bolivia te passeren. Bolivia moet echt heel anders en heel bijzonder zijn, dus ik kijk hier naar uit.

Foto´s zijn weer te vinden op http://www.flickr.com/photos/dirok

Vanaf pagina 2 zijn het nieuwe foto´s. Groetjes en tot ziens!
chau

Dirk-Jan

  • 05 Mei 2009 - 06:15

    Johan Boef:

    Dirk! Wat een mooie verhalen! Heb je al een grote snor laten staan en een heleboel borsthaar gekweekt? Je bent per slot van rekening in Zuid Amerika...

  • 05 Mei 2009 - 06:47

    Floris:

    Heerlijk om zo via de verhalen mee te genieten. Wat een avontuur.

  • 05 Mei 2009 - 07:58

    Ernstige Ernst:

    dirk, man, wat een leventje! op de slipper slurpend aan de cairpirinhas.. dansen met braziliaansen, een groot feest dus! heb je nog plannen ooooit terug te komen?

  • 05 Mei 2009 - 10:25

    Robbert:

    focking hell man klinkt super goed!

    living the dream man!

    Geniet.

  • 07 Mei 2009 - 14:26

    Phily En Ben:

    hoi Dirk,

    Het klinkt weer,nog steeds, fantastisch!!!!
    wij bereiden ons voor op de bruiloft.ook heel leuk.geniet ze....
    groetjes Phily en Ben

  • 31 Mei 2009 - 11:19

    Heleen T:

    eeeeej dirkjan,

    dikke vette foto's op je Flickr, ik heb weer wat nieuwe inspiratie voor waar ik nog heen wil voor ik grijs ben :)

    veel plezier nog!

    liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirk-Jan

Eerst ga ik verder met Spaans leren in Cordoba, Argentinië. Dan ga ik rondreizen in Argentinië, wrs Brazilië, zeker Bolivia en ik eindig in Peru. En dan.... naar huis. Leuk als je mijn reisavonturen leest!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 17247

Voorgaande reizen:

29 Januari 2009 - 14 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: